خرید دوربین مداربسته بیسیم می تواند مزایای قابل توجهی را برای صاحبان خانه و کسب و کار فراهم کند، این دوربین‌ها راحتی، انعطاف‌پذیری و افزایش آرامش را در رابطه با امنیت دارایی فرد ارائه می‌دهند، چه برای نظارت بر یک خانه، دفتر یا هر فضای دیگری باشد، مهم است که چند فاکتور کلیدی را قبل از خرید دوربین مداربسته وایرلس در نظر بگیرید.

اولین نکته در هنگام خرید دوربین مداربسته بیسیم هدف مورد نظر است، آیا به دنبال نظارت بر نمای خارجی ملک خود یا مناطق خاصی در داخل هستید؟ آیا به دوربینی با قابلیت دید در شب نیاز دارید؟ نیازهای خود را تعیین کنید تا مطمئن شوید دوربین مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کرده اید،برخی از دوربین‌های امنیتی بی‌سیم دارای ویژگی‌های خاصی هستند، مانند تشخیص حرکت، صدای دو طرفه یا چرخش، ویژگی های موجود را به دقت بررسی کنید و آنچه را که برای شما مناسب تر است انتخاب کنید.

یکی دیگر از عواملی که هنگام خرید دوربین مداربسته وایرلس باید در نظر گرفت کیفیت وضوح تصویر دوربین است، دوربین‌های با وضوح بالاتر تصاویر دقیق‌تری را ارائه می‌کنند و شناسایی افراد یا اشیاء گرفته‌شده توسط دوربین را آسان‌تر می‌کنند، این دوربین‌ها گران‌تر هستند، بنابراین تعادلی بین وضوح و بودجه ایجاد کنید، همچنین به زاویه دید دوربین توجه کنید تا مطمئن شوید که منطقه مورد نظر را به طور موثر ثبت می کند.

یکی از مزیت های دوربین های مداربسته بی سیم (wireless) انعطاف پذیری و سهولت نصب آن ها است، برخلاف دوربین های سیمی، آنها را می توان تقریباً در هر جایی در محدوده Wi-Fi قرار داد، قبل از خرید دوربین مداربسته بیسیم، گزینه های اتصال دوربین را بررسی کنید و مطمئن شوید که با شبکه Wi-Fi موجود شما سازگار است.

منبع تغذیه و عمر باتری دوربین را در نظر بگیرید، اکثر دوربین های بی سیم یا با باتری کار می کنند یا با آداپتور برق کار می کنند، دوربین‌های باتری‌دار انعطاف‌پذیری بیشتری از نظر قرار دادن دارند، اما نیاز به شارژ مجدد یا تعویض باتری دارند، از سوی دیگر، دوربین‌هایی که از طریق آداپتور برق کار می‌کنند باید نزدیک پریز برق باشند،نیازهای خاص خود را ارزیابی کنید و منبع تغذیه مناسب را بر اساس آن انتخاب کنید.